Konfigurowanie podstawowego SEO nowej strony internetowej

Osoby prowadzące nowo założoną firmę, bezdyskusyjnie powinny wykorzystywać marketing internetowy, który potęguje efekty podejmowanych działań. Najlepszym rozwiązaniem jest optymalizacja treści witryny w odniesieniu do działania wyszukiwarek. Przyjęta strategia marketingowa w dużej mierze powinna opierać się na SEO. Podstawowe aspekty związane z SEO często uwzględnione są na etapie projektowania witryny. Dla osób początkujących, wszelkie pojęcia związane z tematem wydają się bardzo skomplikowane, jednak nic bardziej mylnego. SEO wykorzystywane jest w przypadku każdej promowanej i wyróżniającej się strony internetowej. Umożliwia dotarcie do nowej grupy klientów w momencie, gdy wyszukują określonych produktów lub usług. Przy odrobinie zaangażowania stworzy mnóstwo satysfakcji. Czy jesteś gotowy na stworzenie strategi SEO dla nowej witryny? Można to zrobić nawet dla strony w trakcie przeprojektowania. Przedstawiamy jak skonfigurować SEO dla witryn takich jak Twoja, aby zwiększyć zainteresowanie odbiorców nową stroną internetową. 

ROZDZIAŁ PIERWSZY

Czym jest SEO?

O wiele więcej niż skrót!

Najczęściej działania posiadaczy strony internetowej określa się jako SEO. Jest to skrót od strategii marketingowych, które opierają się na optymalizacji treści pod wyszukiwarkę.

Znaczenie SEO dla strony internetowej

SEO to celowy proces pozwalający na optymalizację witryny. Dzięki temu jest bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania (SERP), szczególnie doceniają to algorytmy Google. Nie jest on powiązany z reklamami typu pay-per-click (PPC), ponieważ SEO opiera się na bezpłatnym ruchu Możliwości oferowane przez SEO sprawiają, że powinien być to element koniecznie sprawdzony przy uruchomieniu witryny. Aż 93% osób szuka treści w wyszukiwarce, dlatego można łatwo do nich dotrzeć. Właściciele stron, którzy chcą nieustannie generować nowych odbiorców, bez płacenia za reklamy PPC, powinni zadbać o kwestie związane z SEO. Wyszukiwarka Google stwarza mnóstwo możliwości i to ona zajmuje aż 92,48% całego rynku, dlatego warto wykorzystać SEO. 

Jak działa SEO?

Wyszukiwarki wykorzystują roboty, zamiennie określane jako boty lub pająki. Dzięki nim zbierają informacje na podstawie treści udostępnionych w sieci. Ich praca rozpoczyna się od znanej witryny, a następnie wykorzystują wewnętrzne i zewnętrzne linki do innych stron. W rezultacie potrafią rozpoznać tematykę strony, a także zrozumieć powiązanie witryny z innymi stronami znajdującymi się w bazie danych. Praca wyszukiwarek ukierunkowana jest na zapewnienie konsumentom wartościowych wyników, w pełni dopasowanych do skierowanych zapytań. W rezultacie użytkownicy otrzymują dokładnie to, co potrzebują. W budowaniu strategii SEO dla nowej witryny, należy w pełni zoptymalizować jej treść, aby była zgodna z algorytmami wyszukiwania Google. Ponadto, algorytmy uwzględniają także dopasowanie strony do urządzeń mobilnych, jakość oferowanych treści, nasycenie słów kluczowych, a także wrażenia użytkowników (UX).

Witryna z obsługą SEO

Zoptymalizowanie witryny pod wyszukiwarkę, pozwala ją określić jako stronę obsługującą SEO lub witrynę przyjazną SEO. W konsekwencji jest w pełni dopasowana do wyszukiwarek, co ułatwia im indeksowanie i klasyfikowanie umieszczonych zawartości. W witrynie, która obsługuje SEO, zastosowane są również inne funkcje, które zwiększają jej widoczność w wyszukiwaniach. Są to m.in.: tytuły i opisy bogate w słowa kluczowe, treści o odpowiednim nasyceniu słów kluczowych, a także obecność linków zwrotnych ze stron wysokiej jakości. Wykorzystanie SEO nie daje 100% gwarancji na osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwaniu, jednak jest to pewny krok w stronę szansy umożliwiającej sukces. 

Strategie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek

Zrozumienie konieczności optymalizacji strony pod kątem dostępnych wyszukiwarek, umożliwia dalsze zrozumienie strategii SEO. Stosowanie SEO pozwala na zastosowanie technik, które umożliwiają zwiększenie widoczności witryny w sieci. Możliwe jest to poprzez obecność właściwych słów kluczowych, a także udoskonalenie struktur tytułów i nagłówków. Równolegle SEO off-page jest równie ważne, a odnosi się do działań poza daną stroną internetową. Jest to m.in. budowanie linków jak i odpowiednie zaangażowanie w media społecznościowe. Zastosowanie lokalnego SEO pozwala na optymalizację witryny do danych obszarów. Kluczowa jest obecność tekstów kotwic i tagów tytułowych, w których obecne są słowa związane z danym regionem. SEO w ujęciu technicznym umożliwia poprawę działania strony, m.in. szybkość i strukturę. Przekłada się to na lepsze wyszukiwanie i indeksowanie witryny przez wyszukiwarki. Strategie SEO umożliwiają uzyskanie większego ruchu na stronie, a tym samym wyróżnienie się na tle konkurencji działającej w sieci.

Jaki jest cel SEO?

W Internecie znajduje sę ponad 1,88 miliarda witryn. Jeśli chcesz się wyróżnić ze swoją stroną na tle konkurencji, niezbędne jest opracowanie nowej strategii SEO. Dokonanie optymalizacji swojej witryny w odniesieniu do wyników organicznych, można uzyskać wyższą pozycję na stronach wyników wyszukiwania i zwiększyć ruch. Google to współczesny odpowiednik Yellow Page. Nikt nie musi już przeglądać ogromnych katalogów, w poszukiwaniu produktów lub usług. Korzystanie z Google z telefonów komórkowych, laptopów, tabletów, czy komputerów stacjonarnych to świetna alternatywa. Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja to krok w stronę zwiększenia ilości potencjalnych klientów. Wielu z nich wykazuje gotowość do zakupu. Budowa odpowiedniego fundamentu SEO to proces długotrwały i czasochłonny. Pierwsze skrzypce stanowi właściwa taktyka, aby zwiększyć widoczność strony w sieci. Jacob Andra twierdzi, że „Ważne jest, aby wszystkie treści strony internetowej pogrupować w grupy tematyczne za pomocą wewnętrznych linków i struktur menu. Pomaga to poszczególnym fragmentom treści plasować się znacznie lepiej, niż gdyby były od siebie odizolowane”.

ROZDZIAŁ DRUGI

SEO dla osób początkujących

Chcesz opanować tworzenie SEO dla nowych stron internetowych? Początkowo wydaje się to bardzo skomplikowane, jednak na sukces wpływ posiadają zależne od siebie detale. Zastosowanie strategii SEO dla nowych stron internetowych pozwoli wprowadzić Cię na właściwą ścieżkę. Prawidłowa optymalizacja nie może odbyć się bez zastosowania najlepszych praktyk, które znajdują się na różnych poziomach witryny. Google ocenia nie tylko standardy projektowania witryny, ale także tytuły, opisy, obecność obrazów, itp. 

Poniżej przedstawiono najważniejsze elementy SEO.

1. Tytuły stron

Strony internetowe powinny posiadać odpowiednio stworzone tytuły stron. Określane są jako tagi tytułu, tytuły meta lub tytuły SEO. Tytuł strony stanowi element HTML, który bezpośrednio odnosi się do tematyki strony. W dominującej ilości przypadków, wyszukiwarki ukazują tytuł strony w wynikach wyszukiwania. Dla każdej ze stron należy stworzyć unikalną stronę tytułową. Warto odnieść się także do podstawowych słów kluczowych, które mogą zastosować potencjalni klienci. Powinny być starannie dobierane, także na stronach docelowych. Przykładowo, osoby sprzedające tusze wydłużające rzęsy, powinny zawrzeć to w tytule strony. Ponadto:

  • Maksymalna długość tytułów powinna wynosić od 30 do 60 znaków.
  • Tytuł musi idealnie odzwierciedlać treść, 
  • Podkreślać wartości oferowane klientom.

2. Meta opisy

Meta opis stanowi krótkie podsumowanie zawartości strony. Przez wyszukiwarki wyświetlane jest to jako fragmenty w SERP. Przy tworzeniu metaopisów należy stworzyć odwiedzającym ogólny zarys możliwości oferowanych przez dany link, a także utwierdzić ich o uzyskaniu odpowiedzi na nurtujące pytania. W metaopisie należy zastosować długie słowa kluczowe, aby dobrze wskazać na zawartość strony. Nie mają przełożenia na ranking SEO, ale pozwalają zwiększy współczynnik klikalności (CTR). Metaopisy należy potraktować jako reklamy, które zachęcają do odwiedzenia strony. 

Aby stworzyć wyróżniający się opis meta musi on:

  • Być krótki i zwięzły – maksymalnie 155 znaków
  • Aktywnie zachęcać do podjęcia działań.
  • Zasugerować wezwanie do działania (CTA).
  • Zawierać najważniejsze słowo kluczowe. 

3. Alternatywny tekst obrazu

Alternatywny tekst obrazu, określany również jako tekst alternatywny, stanowi tajemnicę witryny zgodnej z ADA. Wykorzystywany jest do opisywanie obrazów odwiedzającym, którzy nie posiadają możliwości ich zobaczenia, np. osobom niewidomym lub niedowidzącym. Zastosowane oprogramowanie czytnika pozwala na odczytanie na głos tekstu alternatywnego, a w przypadku, gdy obraz nie zostanie załadowany, to tekst może go w pełni zastąpić. Poza zwiększeniem dostępności, tekst alternatywny jest dobrze punktowany jest algorytmy wyszukiwarek. Umożliwia zrozumienie obrazu przez roboty indeksujące, które nie widzą obrazów. Dzięki temu jest on interpretowany zgodnie z wolą właściciela strony. 

Jak więc napisać dobry tekst alternatywny?

  • opisuj obrazy z jak największą ilością szczegółów.
  • opis powinien być również krótki – maksymalnie 125 znaków.
  • powinien uwzględniać słowa kluczowe, jednak bez ich nachalnego umieszczania. 
  • stwórz frazy tekstu alternatywnego także dla przycisków formularza. 

4. Motywy i wtyczki

Motywy witryny stosowane są do wprowadzania dużych zmian w ogólnym wyglądzie witryny. Mogą być zastosowane w projekcie, układzie, kolorach i nawigacji. Z kolei wtyczki dodają określone funkcje do istniejącego już programu. Rekomendowane jest zastosowanie jednego motywu, jednak ilość wtyczek jest dowolna. Na stronie mogą znajdować się formularze kontaktowe, bezpieczeństwa, czytelności, ale nie tylko. Wykorzystanie odpowiednich motywów i wtyczek jest przydatne w realizacji założonych celów. Umożliwia wzrost sprzedaży, a także poprawę współczynników konwersji mobilnego e-commerce, jak i również przyciągnięcie wysokiej jakości potencjalnych klientów. Zastosowanie narzędzi SEO stwarza mnóstwo możliwości, aby witryna była nie tylko unikalna, a także przyjazna dla urządzeń mobilnych. Kluczowe jest, aby postępować zgodnie z przyjętą strategią SEO przyjętą dla nowej witryny. Choć można zastosować dowolną ilość wtyczek, to powinny być przemyślane, aby nie zajmowały nie potrzebnie miejsca na stronie. Szczególnie, strony internetowe WordPressa wykazują podatność na przepełnienie ich niepotrzebnymi wtyczkami, ponieważ są łatwe w instalacji i oferowana jest ogromna ilość darmowych wtyczek, które są łatwo dostępne na platformie WordPress. Witryny Shopify, Joomla, Drupal i Wix także nie wykazują odporności na rozrost wtyczek. 

5. Właściwe nagłówki

Nagłówki są krótkimi frazami, które określają sekcje treści. Ułatwiają przeglądanie stron, a jednocześnie pozwalają na wyróżnienie słów kluczowych. W konsekwencji łatwiej przyciągnąć wartościowych klientów. 

Prawidłowe używanie nagłówków może poprawić SEO nowej witryny, ponieważ:

  • poprawiają czytelność – systematyzują przedstawione informacje, co ułatwia przeglądanie stron. Błędne ich stosowanie przekłada się na wzrost współczynnika odrzuceń, czyli ilości osób, które zbyt szybko opuszczają stronę. Wzrost współczynnika odrzuceń szkodzi rankingowi SEO, dlatego warto wprowadzić na stronie porządek.
  • zwiększają dostępność – nagłówki są zakodowane w formacie HTML, co ułatwia czytającym aplikacjom ich głośne odtworzenie dla osób niedowidzących. Równolegle uwidacznia się funkcja łatwiejszego przeskakiwania pomiędzy nagłówkami, co ułatwia nawigowanie na stronie. 

Stosowanie nagłówków często bywa lekceważone w odniesieniu do innych działań w zakresie SEO, co jest błędnym posunięciem. Respektowanie powyższych zasad pozwala na poprawę pozycji w rankingu. Algorytmy doceniają obecność czynników, które przekładają się na łatwość odbioru przez czytelników. 

6. Inwestowanie w SEO

Wdrożenie skutecznej strategii SEO dla swojej strony internetowej jest zarówno kosztowne jak i czasochłonne. W rezultacie można osiągnąć nową grupę klientów, którzy będą okazywali zainteresowanie kupnem. Wykorzystywanie możliwości w działaniach SEO wymaga używania  Google Search Console i Google Analytics, które umożliwiają śledzenie swoich postępów i upewnić się, że podjęte działania przynoszą korzyści materialne. Google Search Console to bezpłatne narzędzie, umożliwiające mierzenie ruchu w witrynie i określenie skuteczności słów kluczowych. Pozwala to uzyskać cenne informacje o efektywności działań SEO, a tym samym na ulepszenie zastosowanej strategii. Google Analytics stanowi uzupełnienie informacji dla Google Search Console. W rezultacie można uzyskać dane o źródłach odwiedzin, a także o reklamach i odesłaniach. Pozwala to prezentować dane przy oferowaniu wyświetlania reklam na stronie. Tworzenie SEO to działanie rozciągnięte w sieci, które opiera się na nowych strategiach, nieustannym określaniu poziomu skuteczności, a także dostosowywaniu do pożądanych wyników. Jacob Andra podkreśla, że “ CustomerFaucet.com stosuje podejście do SEO zorientowane na treść. Badamy, piszemy i publikujemy najwyższej jakości treści na stronach internetowych, pogrupowane w klastry tematyczne ze zdefiniowaną architekturą witryny i wewnętrzną strukturą linków, która działa dobrze zarówno dla algorytmów, jak i dla ludzi”.

ROZDZIAŁ TRZECI

SEO przed uruchomieniem witryny

W trakcie czynności związanych z uruchamianiem nowych stron internetowych należy upewnić się o posiadaniu zoptymalizowanych treści. Składają się na to liczne szczegóły, które rzutują na widoczność strony. Przed ostatecznym uruchomieniem strony należy skontrolować lub wykonać następujące aspekty:

  • Zarejestrować domenę na żywo, co przekłada się na widoczność w wyszukiwarkach.
  • Utrwalić strukturę witryny, co ułatwia optymalizację pod kątem SEO. 
  • Wybrać styl struktury adresu URL, aby poprawić indeksowanie posiadanych adresów URL przez wyszukiwarki. 
  • Określić słuszność zastosowanych słów kluczowych, aby dotrzeć do docelowych odbiorców. 
  • Tworzyć treści w pełni dostosowane do SEO z naturalnie występującymi słowami kluczowymi. 
  • Zbudować witrynę, która jest zgodna ze wskazówkami oferowanymi przez Google dla webmasterów. Przekłada się to na właściwe przeszukiwanie i indeksowanie witryny. 
  • Zoptymalizowanie metadanych (tytułów, opisów, słów kluczowych) na każdej stronie w Twojej witrynie. 
  • Sprawdź, czy strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych i szybko się ładuje. Google faworyzuje witryny, które są poprawnie odbierane przez użytkowników. 
  • Wykorzystuj narzędzia analityczne i śledzące, aby na bieżąco kontrolować efekty działania strony. 
  • Stwórz dokładną mapę witryny XML, a następnie prześlij ją do wyszukiwarek. Ułatwi to prawidłowe indeksowanie Twojej strony.

Powyższe kroki są niezbędne w osiągnięciu sukces z perspektywy SEO! 

ROZDZIAŁ CZWARTY

Podkreśl teraz swoją obecność w sieci

Solidna strategia SEO powinna być zastosowana bez względu na wielkość firmy lub branży. Jest ona niezbędna do szybkiego zaistnienia w świecie cyfrowym. Pozwala zyskać zainteresowaną i aktywną audiencję, co jest gwarancją sukcesu. Jest to pracochłonne, jednak pozwala uzyskać imponujące wyniki. Bez SEO, widoczność witryny w Google będzie niemalże zerowa. Dobrym posunięciem jest zawarcie współpracy z profesjonalistami z zakresu SEO. Wiedza i umiejętności doświadczonej agencji SEO umożliwi stworzenie solidnych fundamentów SEO. Podejmowanie działań przez osoby bez doświadczenia może przynieść o wiele więcej szkód niż pożytku. Specjaliści zatrudnieni w Huemor posiadają nie tylko wiedzę i doświadczenie, ale świetnie opanowali świat technologii, który pozwala uzyskać niekwestionowany sukces. Zachęcamy do bezpłatnej konsultacji i wspólne omówienie proponowanych zmian, aby móc uzyskać zrównoważony rozwój Twojej firmy. Świadczone przez nas usługi to nie tylko projektu strony internetowej Hubspot, optymalizacja konwersji dla swojego sklepu Shopify, czy tworzenie stron internetowych. Z ogromnym entuzjazmem podejmiemy się działań, które zwiększą szansę na sukces.  

ROZDZIAŁ PIĄTY

Wszystko o SEO dla nowych stron internetowych 

Oto kilka najlepszych praktyk i dalsze informacje na temat SEO dla nowych stron internetowych, tworzenia stron internetowych i ogólnie projektowania stron internetowych. Jeśli masz dodatkowe pytania, skontaktuj się z nami .

FAQ – SEO dla nowych stron internetowych

Posiadasz pytania, które związane są z optymalizacją nowych stron internetowych? Poniżej przedstawiamy wyjaśnienia najczęściej nurtujących kwestii:

Jak pozycjonować moją nową stronę internetową? 

Poprawa widoczności danej strony internetowej nie jest możliwe bez działań w zakresie prawidłowej optymalizacji w odniesieniu do wyszukiwarek. Poniższe 10 wskazówek umożliwiają odniesienie sukcesu w tej materii: 

  1. Stwórz plan swojej strony z uwzględnieniem hierarchii informacji. Zamieszczane treści muszą umożliwiać dokonywanie szybkiego indeksowania Twojej strony przez algorytmy wyszukiwarki. 
  2. Wykorzystuj odpowiednie słowa kluczowe. Pomocne są w tym narzędzia wskazujące, które są popularne w wyszukiwarce. Słowa kluczowe muszą nawiązywać do tematyki strony. 
  3. Istotny jest rodzaj platformy na której znajduje się strona. Z wyszukiwarkami dobrze współpracuje m.in. WordPress, Drupal. 
  4. Stworzony projekt musi być dopasowany do urządzeń mobilnych. Ponad połowa odwiedzających korzysta z urządzeń mobilnych jako środka dostępu do Internetu. Projekt musi być dobrze przedstawiany na każdym ekranie, bez względu na jego wielkość. Dzięki temu odwiedzający chętnie zagłębią się w treści i nie przejdą na stronę konkurencji. Równolegle umożliwia to zwiększenie szybkości witryny. 
  5. Nazwa domeny i adres URL powinny być w pełni dopasowane do treści. Musi być krótka, a zarazem chwytliwa. Dobrze, jeżeli zawiera słowo kluczowe. 
  6. Optymalizacja adresu URL powinna opierać się na unikalnym opisie wraz ze słowami kluczowymi. 
  7. Warto skonfigurować nową witrynę za pomocą narzędzia Google Search Console. Rzutuje to na prawidłowe indeksowanie i właściwe wyświetlanie w wynikach wyszukiwania. 
  8. Utworzenie unikalnych tagów i opisów meta jest dobrze punktowane przez wyszukiwarkę. Tagi tytułu i opisy meta to odpowiednio opracowane fragmenty tekstu, które występują w tagach nagłówka kodu HTML, co pozwala dostarczyć wyszukiwarce cennych informacji o stronie. 
  9. Poza używaniem odpowiednich słów kluczowych na stronie, warto umieścić ukierunkowane frazy kluczowe w nagłówkach, tytułach, a także warto stworzyć alternatywne teksty dla obrazów. Rekomendowane są zakotwiczenia, które prowadzą do innych treści w danej witrynie. 
  10. Upewnij się, że na stronie występuje wiele linków przechodzących pomiędzy tekstami. Obecność wewnętrznych linków pozwala na poprawę indeksowania przez wyszukiwarkę, co przekłada się na większych ruch na stronie.

Jak samodzielnie pozycjonować swoją stronę internetową?

Samodzielne przeprowadzanie optymalizacji w odniesieniu do wyszukiwarek internetowych powinno przebiegać zgodnie z poniższym schematem:

  1. Dobór właściwych słów kluczowych
  2. Stworzenie treści o odpowiednim nasyceniu właściwymi słowami kluczowymi.
  3. Posiadanie przekierowań pomiędzy zamieszczanymi tekstami na stronie. 
  4. Konsekwentnie twórz nowe treści. 
  5. Posiadaj dużo cierpliwości w działaniu. 

Tworzenie i publikowanie wysokiej jakości tekstów to działania umożliwiające zaangażowanie oraz dodatkowo odwiedzający mają dostęp do interesujących ich treści. Całość posiada przełożenie na pozycję witryny w wynikach wyszukiwarki. 

Poza obecnością słów kluczowych należy upewnić się, że dana strona jest właściwie zorganizowana, a także prosta w obsłudze. Dzięki temu odwiedzający posiadają łatwość w odnalezieniu interesujących treści i nie rezygnują z przeglądania. 

Ile czasu zajmuje stworzenie SEO na nowej stronie internetowej?

Opracowanych zostało kilka taktyk marketingu internetowego, które znacząco przyczyniają się do przyspieszenia procesu optymalizacji nowej strony internetowej pod działania wyszukiwarek. W pierwszej kolejności należy wymienić regularne zamieszczanie tekstów, które posiadają odpowiednie słowa kluczowe. 

Działania w zakresie SEO są pracochłonne i wymagają sporo samodyscypliny i podążania za obowiązującymi trendami. Regularne uaktualnienie treści jest krokiem do utrzymania swojej pozycji w rankingu. Poczynania w zakresie SEO bardzo szybko procentują w postaci większego ruchu odwiedzających na stronie. 

Podziel się swoją opinią
Radosław Sierny
Radosław Sierny
Artykuły: 83